بیش از سه میلیون یونانی زیر خط فقر قرار دارند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش چهارشنبه شب رسانه های خبری یونان، اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی دراین كشور و بحران نظام سرمایه داری باعث شده كه شمار افراد زیرخط فقر در این كشور افزایش یابد.

رسانه های خبری یونان به نقل از اداره آمار اتحادیه اروپا ( یورواستات) گزارش دادند، 7/27 درصد جمعیت یونان با اتخاذ و اجرای سیاست ریاضت اقتصادی درحد و یا زیر خط فقر قرار گرفته اند.

بر اساس اداره آمار اتحادیه اروپا، كودكان و جوانان بین 18 الی 30 سال بیش از دیگر اقشار جامعه در تنگنای فشار های مالی قرار دارند و از فقر رنج می برند.

در پی اتخاذ و اجرای سیاست ریاضت اقتصادی تحت فشار اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول، نرخ بیكاری در این كشور طی دو سال گذشته از 8 درصد به 19 درصد رسید، حقوق و مزایا كاركنان ادارات دولتی و بخش خصوصی و حقوق بازنشستگی كاهش یافته و تعداد زیادی از شركت های تولید و كسبه ورشكسته شدند.

این در حالی است كه نمایندگان اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به( تروئیكا)، برای اعمال فشار بیشتر به دولت یونان جهت كاهش بیش از پیش حقوق و مزایای كاركنان یونانی و اخراج حدود 150 هزار نفر از نیروی انسانی ادارات دولتی و بخش خصوصی در آتن بسر می برند.

برلین و پاریس بارها از یونان خواسته اند كه به خواسته های تروئیكا با دقت عمل كند و برای كاهش بدهی های خارجی كه بالغ با 450 میلیارد یورو است، در جهت اصلاح سیستم اداری گام های عملی بردارد، در غیر این صورت از وام و كمك مالی محروم خواهد شد.

در همین حال اجرای سیاست ریاضت اقتصادی در یونان باعث شده كه آمار خودكشی در دو سال اخیر به علت مشكلات مالی 20 درصد افزایش یابد.

همچنین هم اكنون هزاران بی خانمان یونانی در سرمای زمستان، شب را تا صبح در خیابان ها سپری می كنند.

**2170**





:: برچسب‌ها: نور , سبز , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: